Egy egyszerű, sallangoktól mentes kerékpárt tesztelünk, amelyet napi közlekedésre tervezek.
Név:Budapest A
Gyártmány: Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt Évjárat: 2012 Származási hely: Magyarország Váz anyaga: Acél Villa: merev Fékkarok: Saccon Első fék: noname V fék Hátsófék: Velsteel kontrás Hajtómű: Noname egy tányáros 46 fogszámú Sebesség fokozat: 1 Agyak: Első Joytech, hátsó Velosteel Extrák: Dinamós világítás, csengő, lábtámasz, csomagtartó, acél sárvédő Súlya: 15,5 kg Ára: 45 800 Ft |
A kezeink közé egy olyan kerékpár került, amit ritkán tesztelnek kerékpáros magazinok. Ennek több oka is lehet, amelyet nem a mi feladatunk megfejteni, inkább magára a tesztalanyra koncentrálunk.
A Budapest „A" több változatban elérhető, így bátran kijelenthetem, hogy bárki számára testre szabható. Létezik 24", 26" és 28" kerékméretű, sőt a 26" kerekű változat még 3 sebességes agyváltóval felszerelve is kapható. A kerékpár színe is nagy szabadságot enged a választásban, hiszen 6 színben kínálja a Csepel Kerékpárgyár. Mi egy kontrás 26" kerekű bringát teszteltünk.
A váz egy modern formájú női acél váz. Nem hagyományos kör keresztmetszetű csövekből áll, ráadásul a merevítését is okosan oldották meg, hiszen ott megfogva fel lehet vinni a lakótelepek lépcsőházában, de faluhelyen a tápos zsákot is kényelmesen keresztbe lehet rajta fektetni és szállítható.
Kellemes meglepetés, hogy a vázon a matricák a lakk alá kerültek, így nem kell attól tartanunk, hogy a használat során könnyen lekopnak. A Budapest felirat nonfiguratív mintázata nálunk külön pontot kapott.
Ha már a küllemnél tartunk, azt az apróságot is érdemes megjegyezni, hogy a sárvédő fehér csíkozást kapott, ami még az esztétikai élmény tovább fokozza.
A kerékpárt elől V-fék fékezi, amely megfelelő fékerőt biztosít a megálláshoz. Hátul kontra biztosítja a lassítást. Biztos sokunknak van vele kapcsolatban gyerekkori farolós élménye, egy biztos ennél igénytelenebb és minden időjárási viszonyok között állandó teljesítményt nyújtó megoldás nincs.
Kellemes meglepetés volt, a jó minőségű kerék, mivel azok abroncsa duplafalú, így éveken át bírni fogja a strapát.
Az egysebességes bringán a hajtókar lánctányérja 46 fogszámú, az agyon a lánckerék 19. Ez kellemes áttételt biztosít a tekeréshez.
Magyar termék, de mennyire?
Sokszor írják rá egy árura, hogy magyar, mert a annak szortírozása, csomagolása itthon történik. A gyárat megkérdezve az alábbi választ kaptuk, amely alapján nálunk magyar termékként vizsgázott a Budapest „A".
„A nálunk gyártott kerékpárok vázgeometriáját, vázformáját és teljes designját mi tervezzük, a vázak azonban az alacsonyabb gyártási költségek miatt Taiwanban készülnek, ott kerül rájuk a festés és a lakk alatti matricázás is.
A kerékpárok összeépítését szerelősorunkon végezzük, a kerekeket mi fűzzük kerékfűző- és centrírozó gépek segítségével.
A kerékpárjainkba szerelt és általunk forgalmazott alkatrészek egy része távol-keleti származású, más része pedig európai gyártótól származik: a hátsóagy, és a lánckerék: cseh , nyereg , kerékabroncsok olasz származásúak, a sárvédő, a csomagtartó és a láncvédő magyar termék. A bringákat magyar kartonszoknyába csomagolva szállítjuk ki kiskereskedelmi partnereink számára."
Menetközben:
A bringára felülve kellemes egyenes testhelyzet fogad, ami településen belüli forgalomban kellemes és biztonságos. A Budapest „A" úttartása nagyon jó, szépen halad egyenesen, kormányzása nem ideges, ami egy ilyen bringától elvárható. A fékek kiválóan dolgoznak, kényelmesen meg áll az ember ott, ahol akar. Amin meglepődtem, viszonylag kis sugarú körben 2,5 3 m képes megfordulni, ami egy ilyen kerékpárnál véleményem szerint nem követelmény.
Kinek?
Ezt a kerékpárt széles körben sok embernek ajánlanám. Aki a kerékpárt közlekedési eszközként használja, munkába, bevásárolni jár. Ez egy olyan konstrukció, amely kevés karbantartással is hosszú időn át tökéletesen szolgálja tulajdonosát. Alföldi településeken tökéletes választás, sőt aki a fővárosban a pesti oldalon lakik az is elgondolkodhat rajta, mert számára is megfelelő.
Puding próba:
Mi igen kellemes élménnyel búcsúzunk a kerékpártól. Ha felkeltettük érdeklődésed a kerékpár iránt, akkor kedves olvasó, próbáld ki! Ezt könnyen megteheted, mert 2013 márciusától Szentendrén a Skanzen a Budapest „A" kerékpárokat használja a kölcsönzőben, így akár egy napon át tesztelheted a bringát.